stay hungry, stay foolish

Geef waarde, geen troep

Op beurzen kun je heel wat SWAG scoren. Maar de meeste stands geven troep weg, echt troep.

Tijdens de tradeshow van SXSW ben ik van alles tegen gekomen. Lelijke stickers die je nog niet eens achterop je koelkast wilt plakken, lanyards (ja ze bestaan nog) met hele lelijke logo’s, buttons die je toch niet gebruikt en t-shirts zonder pasvorm.

Weinig, veel en veel te weinig bedrijven die wat veel moeite en budget investeren om zichzelf hier presenteren bieden ook echt waarde tijdens hun presentatie. En dat is toch echt wat je moet doen als je jezelf op de kaart wil zetten bij al die mensen die de standjes afstruinen.

De uitzondering hierop, was de Amerikaanse PTT, de USPS. Zij boden de bezoekers van de beurs hun eigen dienst aan. Je kon er je verzamelde SWAG naar huis laten verzenden. Helaas alleen binnen de VS, maar werkelijk briljant.

Waarde toevoegen voor de bezoekers, die niet met al die verzamelde troep hoeven rond te sjouwen. Hun eigen dienst promoten door de basis van hun bestaan direct op de beurs uit te voeren. En achteraf, als men thuis is alles netje thuisbezorgen en dus weer even contact hebbende.

Wat mij betreft de winnaar van de beurs.

usps op sxsw

  • Baardbaard

    Slim, maar het blijft nog steeds troep dat je naar huis laat sturen. Erger nog, ze helpen je om nog meer troep te verzamelen, want je hoeft er immers niet mee rond te lopen.

    • http://www.buxx.nl/ Patrick Loonstra

      Haha, klopt. Dus eigenlijk zijn ze net zo erg als de rest? Zij bieden hun product aan, wat je er verder mee doet is helemaal aan jezelf.

      • Baardbaard

        Ze zijn erger dan de rest. Niet alleen faciliteren ze een grotere afname van troep, maar verzwaren ze de eco footprint van de troep, door de troep (nogmaals) te versturen met treinen en vrachtwagens.

      • http://www.buxx.nl/ Patrick Loonstra

        Tja tja. Wat zal ik ervan zeggen.
        Voor hen is dit echt de beste en qua promotionele waarde stijgen ze ver ver boven de rest uit wat mij betreft.