Ha, nou die dag moest ik om negen uur in de Boteringestraat zijn, voor een (belangrijk) tentamen. Daarom snelde ik om tien over acht naar het station, om de kwart over acht trein te halen (ik had me lichtelijk verslapen).
De Jeneverbrug afdalend, zag ik dat de trein stilstond op de spoorovergang, met als resultaat een enorme rij wachtende auto’s. Mooi, dacht ik, nu kan ik toch die trein nog halen. Het station stond vol, iedereen wachtte tot de trein weer rijden ging, maar dat deed ie dus niet. Toen ik zag dat er allemaal mensen uit de richting van de trein naar het station liepen, rende ik naar de bus, en probeerde me naar binnen te vechten, hij zat echter al vol!
Terug op het perron hoorde ik dat die trein nog wel een tijdje zou blijven stilstaan, en ik vreesde voor het ergste. (Zoals al gezegd, een belangrijk tentamen stond ik op het punt te missen, terwijl ik de her nog zeer nodig dacht te hebben.)
Het lukte me een half uur later wel om de me in de kwart voor negen bus naar binnen te stoeien, ik had zelfs nog een zitplaats! Maar te laat voor het tentamen was ik dus wel, flink balen.

Gelukkig hebben wij een enorm aardige conciërge, die om half tien, nadat hij van mijn verhaal overtuigd was omdat het voorval op hetzelfde moment te zien was op Noord Nieuws, zo vriendelijk was om met zijn sleutel de tentamenzaal te openen en aan de docent te vragen of ik nog binnen mocht komen. Dat mocht ik na tien minuten, (hij wachtte even tot ze vraag 1, die met behulp van dia’s beantwoord moest worden, geweest was) en ik had daarna zelfs extra tijd om het tentamen te maken! En, het beste nog, ik had bij vraag 1 de ruimte om helemaal voorin te gaan zitten, waardoor ik de plaatjes extra goed kon zien, (wat achterin echt onmogelijk is).

Vertragingen zijn toch nog ergens goed voor!
Maar wie heeft bedacht dat die wissel niet omgezet moest worden?!