stay hungry, stay foolish

Google Zeitgeist 2006

Einde van het jaar, dus weer tijd voor de jaarlijkse overzichten en lijstjes. En ditmaal is het Google die de eerste onder mijn ogen laat komen emt de trend van het jaar. In Google’s Zeitgeist worden de meest gezochte termen op een rijtje gezet en kun je netjes zien wat men het meest heeft gezocht en kun je dus met redelijke zekerheid zeggen wat het populairst was op het internet.
Dat bij de nieuw items de nietsnut Paris Hilton staat zegt wellicht meer over de mensen die het zoeken dan over haarzelf, want wat die allemaal heeft gedaan dit jaar ging helemaal nergens over.
Wat wel interessant is, is dat vooral de sociale netwerken hoog scoorden evenals de ‘user generated content’ sites, Wikipedia (kennis) en Metacafé (filmpjes). Het stokpaardje van web 2.0 is altijd geweest dat de bezoeker zelf voor de drift achter een site zorgt, dat het een community wordt die in hun eigen behoeft voorziet en dit blijkt uit te komen als ik dit zo zie. Er wordt heel wat af genetwerkt en geupload op het web. Met houd elkaar bezig en men doet dat best goed.

Leave a Reply

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS