stay hungry, stay foolish

JPG Magazine

Web 2.0 kenmerkt zich door het menselijke aspect. Kennis delen, samen content maken (ook wel ‘user generated content’ genoemd) en het er samen over hebben. En dat blijt nu ook hip te zijn in de offline wereld. Nou ja, offline, het begin en het einde dan. Wat er tussenin ligt is behoorlijk online. Want JPG Magazine is hot, erg hot, ik zie het overal voorbij komen op het web.
Het werkt al volgt: je schiet offline een foto, die upload je online naar de site van JPG Magazine. Daar wordt er op de foto’s gestemd en dan wordt er een hardcopy van gemaakt, weer offline dus. Wat niets meer of minder is dan een printje. Maar niet een flufferig A4 tje met een wat foto’s, nee een heus tijdschrift. Wat je dus uiteindelijk krijgt is een tijdschrift over en met foto grafie door de lezers zelf gemaakt en samengesteld. Op deze manier sluiten de off- en online wereld mooi op elkaar aan, mooier kan haast niet. Hoewel, dat wel, uiteraard.

2 Responses to “JPG Magazine”

  1. Kenneth Verburg

    Een abonnement kost geen $100, maar $25 voor 6 nummers. En dat is toch een stukje voordeliger ;) Fotografen krijgen $100 en een abonnement als hun foto is geselecteerd voor in het blad.

    Reply

Leave a Reply

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS