stay hungry, stay foolish

nieuwe huisstijl KPN

Gisteravond zag ik hem voor het eerst, de commercial in de nieuwe huisstijl van de KPN. Een enorme polonaise van mensen die door verschillende delen van de werld lopen. Leuk gedaan, gezellig muziekje en het laat mooi de gedacht van KPN zien, alles en iedereen met elkaar verbinden. De 3 kleuren in het logo staan voor de 3 diensten die ze aanbieden.
Groen: bellen, de oudste en bekendste dienst van KPN, dus die heeft het orginele KPN groen als kleur gekregen.
Blauw: TV
Geel: Internet

Maar ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, het nieuwe logo bijvoorbeeld is niet al te tijdloos ben ik van mening. Het kan goed zijn dat ie nu leuk en hip is, maar ik verwacht zelf dat ie over een paar jaar alweer gedateerd is. Je kunt er heel wat kanten mee uit, dat is het probleem niet, maar je bent wel heel erg gebonden aan het stijltje van het logo, die vreemde flubbers op de achtergrond.
Echter het ziet er nu zeker wel lekker en fris uit, dus laten we uitgaan van het positieve en hopen op mooie uitingen die passen bij het ontwerp. Bij bedrijven als KPN wordt wel vaker gesmeten met geld, dus waarom nu dan niet. Er is ook een grote markt die daar weer van moet leven, de ontwerpbureaus en de drukkerijen, dus alleen maar positief.
http://www.kpn.com/static/new/re_kpnlogo.gif

2 Responses to “nieuwe huisstijl KPN”

  1. Marcel

    Ik weet ook niet echt wat ik ervan moet denken. Vind het nogal wat weg hebben van het MSN vlindertje. Wellicht een beetje te goedkope uitstraling voor zo’n bedrijf.

    Reply
  2. Paula

    Ik vind het logo wel leuk. Vriendelijker en minder zakelijk. Ben wel geschrokken van de knullige campagne. Lijkt wel iets uit de jaren 80 of zo. Hoop dat daar niet mee doorgaan met zoiets als mensen handen vasthouden. Heel erg klef en al 100 keer gedaan.

    Reply

Leave a Reply

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS