stay hungry, stay foolish

Microsoft bied op Yahoo

Vandaag is het zover, na lang wikken en wegen hebben de nerd uit Redmon van Microsoft het magistrale bod van 44,6 miljard dollar gedaan op Yahoo en dat is natuurlijk niet zo gaaf.
Want MS is slecht en Yahoo is best okay. Best okay als in, ik gebruik veelvuldig een aantal producten die ze in het verleden hebben overgenomen. Zo zet ik mijn foto’s netjes op Flickr neer, omdat dat gewoon de mooiste en beste site daarvoor is en mijn bookmarkt houd ik bij op del.icio.us, wederomom omdat gewoonweg super werkt. Beide producten gebruikte ik al voordat ze werden opgeslokt door Yahoo en Yahoo heeft het enkel en alleen maar verbeterd. Ze hebben onder aan de sites hun logo gezet en hebben ervoor gezocht dat de toenmalige eigenaren van de sites aan hun eigen product mochten blijven sleutelen en het verbeteren. Yahoo gebruikte de aankopen dus voor hun advertentie inkomsten en om hun zoekresultaten accurater te maken.
Nu hoop ik dat Microsoft hetzelfde gaat doen, maar het zou me niets verbazen als ze over hun lelijke stijl overheen drukken. en lekkere knipperende banners overal op te gooien. Maar voorals nog is het nog niet zover.

Leave a Reply

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS