stay hungry, stay foolish

de Tsunami op het internet

De nieuwste ramp die de wereld kent is jong, erg jong. De aardbeving die vandaag losbarste voor de kust van Japan en de tsunami die het tot gevolg heeft houd alle media over de hele wereld goed bezig.

Door de inmense ramp is communicatie vaak lastig en traag. Maar Google kent z’n verantwoordelijkheid, en heeft gelijk hun mensen aan de slag gezet om iets vreselijks simpels én handigs op te zetten: Google Crisisresponse

Althans, die lag al een op stapel, hij is alleen gelijk actueel gemaakt voor deze ramp. Het is al eerder gebruikt tijdens de aarbeving in Christchurch, die van Haiti en bij verscheidene orkanen. En steeds met hetzelfde doel. Snel overzicht verschaffen van wat er gaande is en mensen weer met elkaar verbinden.

Mensen die in het rampgebied zijn kunnen aangeven waar ze zijn en hoe het met ze gaan en de andere kant op, mensen van buiten het gebied kunnen zoeken naar bekende en aangeven dan ze die missen.

Simpel, maar zeer doeltreffend.

Leave a Reply

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS