stay hungry, stay foolish

Vliegtickets, op de juiste manier

Ik heb de laatste tijd heel wat redesigns van vliegtickets en concerttickets voorbij zien komen. Met goede onderbouwen waarom de huidige gewoon niet handig zijn. Want die dingen zijn nagenoeg allemaal kapot in bruikbaarheid. Je moet er dagelijks mee werken om het snel te snappen en alle informatie te begrijpen dat erop staat. Een wirwar van codes, nummers, afkortingen. En dan ook nog in een lelijk font. Bah.

lelijk design vliegticket

Maar gelukkig zit er beweging in deze warboel van lelijke en onbruikbare dingen.

Bij Virgin America snappen ze hoe dit werkt en hebben ze een ticket die wél werkt. Printen, twee maal vouwen en klaar. Overzicht voor jou als reiziger, voor de mensen op het vliegveld en technisch werkend met een QR code (een van de weinige goede toepassingen van die dingen) en fijn voor de ogen.

virgin america vliegtickets design

Fijn dat Kohl Vinh dit de wereld in hielp. Het bevestigt dat er nog steeds zaken te verbeteren zijn middels design én dat er partijen zijn die dit snappen en dus doen.

Leave a Reply

Basic HTML is allowed. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS